KESETIAAN SITI SARAH LIRIK LAGU

by - August 13, 2021

 




Kesetian,

Menghalangi. Kupindah kelain hati

Dan tak ingin ku melukai


Mendambakan cinta ini

Hanya kekal denganmu

Tapi kudrat tak ditanganku


Padamu, 

Ku alunkan rinduku

Sayang jadi sendu

Tinggalkan lara putus cintaku


Diakhir,

Kali pertemuan pilu

Tahu kau meninggalkanku

Kau palitkan kesal menunggumu 


Kesalahan,

Kau pautkan dijiwaku

Kau nampakkan keangkuhanmu

Ku relai cinta tak suci ini pergi


Kuhayunkan,

Langkah kaki

Meraih cinta yang suci

Moga ada insan insan yang luhur, sehati


Segaris nada rindu

Hilang jadi sendu

Tinggalkan lara putus cintaku


Diakhir,

Kali pertemuan pilu

Tahu kau meninggalkanku

Kau palitkan kesal menunggumu 


Kesalahan,

Kau pautkan dijiwaku

Kau nampakkan keangkuhanmu

Diri ini tak kau hargai


Jauh.......

Cinta.......

Ku dambakan..

Yang terbaik..


Yaa Allah, 


ampunilah, rahmatilah, bebaskanlah dan lepaskanlah mereka yang meninggal saat bertarung melahirkan pada musim Covid-19. Dan muliakanlah tempat tinggalnya, luaskanlah dia. Dan muliakanlah tempat tinggalnya, luaskanlah jalan masuknya, cucilah dia dengan air yang jernih lagi sejuk, dan bersihkanlah dia dari segala kesalahan bagaikan baju putih yang bersih dari kotoran, dan gantilan rumahnya dengan rumah yang lebih baik daripada yang ditinggalkannya. Masukkanlah dia ke dalam syurga, dan lindungilah dari siksanya kubur serta fitnah nya, dan dari siksa api neraka."


Aamiin ya rabb

#PerginyaSitiSarah #BidadarisyurgaSyuib #TributeSitiSarah


You May Also Like

36 comments

  1. Sedihhh.. hmmmm. sambung sedihhh

    ReplyDelete
  2. Al-Fatihah. Suka lagu ni. Berdebar debar terbayang suara arwah nyanyi lagi ni.

    ReplyDelete
  3. Innalillahiwainnailahirajiuun. Semoga roh Siti Sarah ditempatkan bersama roh org2 yg beriman. Aamiin....

    ReplyDelete
  4. Lagu malar segar. Kak Ida membesar dengan lagu ini. ๐Ÿฅฐ

    ReplyDelete
    Replies
    1. kann. saya 1st time dengar a few years ago. Terus jatuh hati dengan lagu ni

      Delete
  5. Akak suka lagu-lagu dalam album arwah yang ini. Banyak yang best!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tahu lagu ni dengan sandaran pada kenagan dengan yang au au au tu apa ya tajuknya :')

      Delete
  6. Sedihhh.. ni lagu wajib karok ni.. al fatihah utk siti sarah dan mereka yg telah pergi meninggalkan kita

    ReplyDelete
  7. Suka dengar lagu-lagu beliau. Semoga menjadi ketua bidadari paling bersinar di syurga.

    ReplyDelete
  8. al-fatihah buat arwah... best lagu dia ni...

    ReplyDelete
  9. Semoga tenang arwah di sana... Dis song hit us differently dia time๐Ÿ˜“

    ReplyDelete
  10. sedap kan lagu ni.. semoga roh arwah dicucuri rahmatNya

    ReplyDelete
  11. Lepas arwah meninggal, lagu ni dah jadi lain. Sedihh pulakk.
    Semoga arwah berada dalam kalangan orang orang yang beriman. Aamiin.

    ReplyDelete
  12. Innalillahiwainnailahirajiuun. Semoga arwah ditempatkan dikalangan org beriman. amin

    ReplyDelete
  13. Sedihnya!
    Moga arwah Siti Sarah tenang di sana, tergolong dalam kalangan hamba-NYa yang beriman dan beramal saleh.

    ReplyDelete
  14. lagu favourite ni. In fact semua lagu hit arwah akak ingat dan hafal. huhu. akak suka dia punya sifat tak mudah mengalah tu walau dalam apa jua perkara. Al fatihah untuk Siti Sarah

    ReplyDelete
  15. Aamiin.... ♥ Masih tak boleh nak dengar mana2 lagu dia, IG Shuib dan sebagainya. Automatik dada sebak dan air mata mengalir. :'(

    ReplyDelete
  16. Dulu kalau dengar lagu ini , tak ada apa2 feel .. Sekarang perasaan sedih sangat

    ReplyDelete
  17. Lagu yang cukup meruntun jiwa. Feeling dah terasa lain. ๐Ÿ˜ญ

    ReplyDelete
  18. Lagu ni antra lgu mula2 arwah ct sarah kn, skrg dgr vibes dia lain mcm, huhu..

    ReplyDelete
  19. dulu dgr lagu ni sy main sebut je liriknya sbb sebutan arwah x berapa jelaa. bla tgk lirik sbnr br sy tau๐Ÿ˜†

    ReplyDelete
  20. Al fatihah buat arwah.

    Sedih pulak dengar lagu lagu arwah.

    ReplyDelete
  21. Suka sgt lagu nindari dulu sampai skrg. Alfatihah buat arwah

    ReplyDelete
  22. lagu favnih... moga syurga tempatmu Siti Sarah

    ReplyDelete

Komen la mana tau kita boleh jadi kawan ? Jangan malu jangan segan tinggalkan URL Blog anda untuk Ain balas kunjungan yaaaaaa ❤